![]() |
ВАЛЕВСЬКА
|
НЕЧИТАЙЛО
|
![]() |
![]() |
МАКАРОВА
|
МОН УКРАЇНИ «Про особливості діяльності практичних психологів (соціальних педагогів) загальноосвітніх навчальних закладів» Розгорнути Психологічна служба в структурі освіти, якій в 2001 р. виповнюється 10 років, є складовою державної системи охорони фізичного і психічного здоров'я молодих громадян України. Вона діє з метою виявлення і забезпечення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості дитини та учня. Проектом "Концепції 12-річної загальноосвітньої школи" визначено, що особистісно орієнтована система шкільної освіти вимагає психологізації навчально-виховного процесу, опори на надійну діагностичну основу, впровадження моніторингового супроводу управління школою. Перед психологічною службою поставлено завдання за декілька років здійснити експертизу всього діагностичного, корекційного та психотерапевтичного інструментарію, що застосовується в системі освіти України. З цією метою наказом Міністерства освіти і науки України від 20.05.2001р. N330 затверджене Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах. Соціально-психологічні проблеми, що існують в дитячому і підлітковому середовищі, процес взаємодії учнівських та педагогічних колективів, прийняття ефективних управлінських рішень ставлять перед психологічною службою завдання моніторингового супроводу навчально-виховного процесу та управління навчальним закладом. Відповідно до концепції реформування загальноосвітньої школи Міністерства освіти і науки України ставить перед практичними психологами (соціальними педагогами) такі завдання: Перелічені види роботи практичного психолога можуть доповнюватися пріоритетними для кожного загальноосвітнього навчального закладу напрямками, а також специфічними завданнями, виходячи із конкретних запитів педагогічного колективу. Наприклад, робота з хворими дітьми, дітьми, потерпілими внаслідок аварії на ЧАЕС, які зазнали насильства, схильними до суїцидальної поведінки тощо. Практичний психолог загальноосвітнього навчального закладу бере безпосередню участь у розробці і впровадженні заходів, спрямованих на реалізацію державних (регіональних, місцевих)
програм, таких як, "Комплексна програма профілактики злочинності на 2001-2005 роки" (Указ Президента України від 25.12.2000 р, N 1276/2000 ( 1276/2000 ), "Національна програма патріотичного
виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства" (постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 1999 р. N 1697
( 1697-99-п ), "Про додаткові заходи щодо забезпечення виконання Національної програми "Діти України" на період до 2005 року" (Указ Президента України від 24 січня 2001 р. N 42/2001 ( 42/2001 ) та інших. Зрозуміло, що самотужки практичний психолог загальноосвітнього навчального закладу не може в повному обсязі охопити усі перелічені напрямки діяльності. Окремі види зазначеної роботи можуть бути виконані лише за умови високого фахового рівня психолога та його спеціалізації в конкретному напрямку діяльності. Статтями 21 ("Психологічна служба в системі освіти") та 22 ("Соціально-педагогічний патронаж") Закону України "Про освіту" ( 1060-12 ) визначено, що за своїм статусом практичні психологи і соціальні педагоги належать до педагогічних працівників. Заступник міністра В.О.Огнев'юк "Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України", N 1/2002 Напрямки роботи служби Розгорнути Напрями психодіагностики Розгорнути В роботі служби використовуються різноманітні методики. Основна психодіагностика проводиться за рекомендованими методиками. Напрями психодіагностики: Після психодіагностичної роботи майстрами виробничого навчання, класними керівниками та соціальним педагогом проводиться індивідуальна та групова корекційно-відновлювальна та розвивальна робота з учнями за рекомендованими програмами. ЗгорнутиВсі діти мають право на любов і піклування Розгорнути
Серед 900 учнів, які навчаються і виховуються в ДЦППРКБА, на даний час 44 дитини-сироти, 70 - позбавлених батьківського піклування, 1 інвалід, 20 дітей із багатодітних сімей, 62 дитини мають статус напівсирот, 40 дітей з обмеженими розумовими можливостями, 41 дитина стоїть на обліку у кримінальній міліції, 32 проживають у асоціальних сім'ях, 124 стоять на внутриучилищному контролі та 19 учнів стоять на обліку у наркологічному диспансері. Жити з батьками - це таке щастя для дітей! А якщо діти державні, що тоді? У кого за них болить душа? Мрія знайти своїх рідних не дає спокою багатьом дітям, які часто зовсім не пам'ятають свого дитинства, бо їхня доля жорстоко поставилася, позбавивши їх родинного тепла і вони з різних причин перебувають під постійною опікою держави. От і Наталія - учениця центру разом з соціальним педагогом училища Віденко Світланою Вікторівною звернулась на програму „Ключовий момент" з проханням допомогти налагодити зв'язок із рідною сестрою, з якою її розлучили після арешту матері, і про яку вона зовсім не мала інформації. Наталія дуже мріяла відновити родинні стосунки, і дуже хотіла спілкуватися з сестрою. І ось її мрія здійснилась. Будучи вже у місті Києві у студії запису програми „Ключовий момент", Наталія довго підбирала слова звернення та із сльозами щастя та надії на краще майбутнє обняла свою старшу сестру Аллу. І мріяла, щоб більше ніколи не розлучатися. „Це мій самий щасливий день у житті!" - промовила Наталія своєму педагогу. Факти - переконлива річ. І ще можна розповідати багато десятків історій, життєвих випадків, по-сімейному турботливих розповідей про характери, уподобання дітей училища, пережиті почуття, які справді зможуть переконати, що вихованці центру дійсно мають право жити в затишному домі, мати все необхідне й бути просто щасливими. Кожен рік 30-40 дітей приходять навчатися до центру, закінчивши інтернати і спецінтернати Дніпропетровської області, куди вони потрапляють через небажання або неможливість батьків забезпечити їх належними умовами догляду, виховання і розвитку. І саме центр без перебільшення стає для значної частини дітей справжнім домом, їхньою сім'єю. Завдяки зусиллям педколективу під керівництвом директора центру Богдановича Валерія Миколайовича наші діти мають нагоду пройти так би мовити в стінах центру курс адаптації до соціального оточення. Як свідчить статистика більшість проблем, які виникають у дітей пов'язані з низькою соціальною орієнтацією, дитина не усвідомлює свого місця в суспільстві. Здійснювати соціальну опіку, захищати права, допомагати у розв'язанні проблем, зберігати та підвищувати соціальний статус занедбаних дітей - ось основні завдання волонтерської соціальної служби нашого центру, яка була створена у 2006 році і зараз бере активну участь у житті наших вихованців. За допомогою анкетування, вивчення документів кожен рік в центрі розробляється соціально-психологічний портрет учнів, виявляються актуальні проблемі підлітків. Результати обговорюються на педраді, розробляється план виховних заходів з учнями, які потребують соціального захисту. Для заступника директора по виховній роботі центру захист дітей став пріоритетом виховної роботи. Тільки в цьому навчальному році з метою формування життєвих навичок та навичок здорового способу життя у підлітків в нашому центрі були проведені такі заходи, як наприклад: За останні роки педагоги Біленко Світлана Вікторівна та Клітченко Наталія Олександрівна, бібліотекар Нечитайло Валерія Станіславівна успішно впроваджують в центрі проект "Школа проти СНІДу" та методику освіти "рівний - рівному" щодо здорового способу життя, які базуються на кращому міжнародному та вітчизняному досвіді, тренінгових формах навчання, де діти вчаться розуміти та поважати інших. Граючись та спілкуючись один з одним, вони дізнаються, що таке толерантна поведінка, вчаться контролювати свої емоції, висловлювати свої почуття без образ. Все це надає суттєву педагогічну та психологічну підтримку нашим учням. 15-17 років - період цікавий та важливий, час дорослішання. Це період різноманітних експериментів, пошуків, період нових зустрічей. Змінюються бажання, інтереси, захоплення. Нажаль не всі „експерименти", які наші діти проводять самі або разом з друзями сприяють успіху в житті. Крім радощів можуть очікувати і прикрощі. Якщо в наших дітей виникають якісь запитання, то їм завжди є до кого звернутися, бо з ними завжди рядом дорослі, котрі дадуть йому вичерпну відповідь, а якщо буде необхідно, то і допомогу, тому що в центрі працюють люди небайдужі до проблем дітей. Директор центру Богданович Валерій Миколайович щиро переконаний, що треба створювати в центрі всі умови для задоволення інтересів дітей, підтримки, захисту, корекції та реабілітації окремих учнів, щоб кожна дитина усвідомила свою соціальну природу і своє місце в суспільстві, щоби життя кожної дитини змінилося на краще. Соціальний педагог БІЛЕНКО С.В.
Згорнути
Співпраця практичного психолога і соціального педагога ДЦППРКБА щодо профілактики негативних явищ в учнівському середовищі Розгорнути Серед 900 учнів, які навчаються і виховуються в ДЦППРКБА, на даний час 44 дитини-сироти, 70 - позбавлених батьківського піклування, 1 інвалід, 20 дітей із багатодітних сімей, 62 дитини мають статус напівсирот, 40 дітей з обмеженими розумовими можливостями, 41 дитина стоїть на обліку у кримінальній міліції, 32 проживають у асоціальних сім'ях, 124 стоять на внутриучилищному контролі та 19 учнів стоять на обліку у наркологічному диспансері. Кожен рік 30-40 дітей пільгових категорій вступають на навчання до нашого центру, закінчивши інтернати та спецінтернати Дніпропетровської області, куди вони потрапляють через небажання або неможливість батьків забезпечити їх належними умовами догляду, виховання і розвитку. Багато неповнолітніх, випускників інтернатних закладів на початок навчання вже мають шкідливі звички та досвід вживання алкоголю, психотропних речовин. Наш центр, без перебільшення, стає для значної частини дітей справжнім домом, їхньою сім'єю. З метою підвищення ефективності профілактики негативних явищ в учнівському середовищі в 2006 році була створена психологічна служба, завдяки якій вихованці мають змогу пройти в стінах центру курс адаптації до соціального оточення. На цей час у нашому центрі працює психолог Світлана Вікторівна Строга та соціальний педагог Світлана Вікторівна Біленко. Система виховної роботи, яка склалась у центрі, сформувала команду: директор, заступник директора з НВР, соціальний педагог, психолог, юрист, вихователі гуртожитку, класні керівники, майстри виробничого навчання, бібліотекар, організатор дозвілля та інші. З початку навчального року з 1 вересня починається співпраця практичного психолога та соціального педагога з профілактики негативних явищ в учнівському середовищі. Це знайомство з учнями нового контингенту. Складання соціального паспорту центру. Проведення діагностування в навчальних групах. Формування списків учнів, що мають антисоціальну поведінку та складання психолого-педагогічних характеристик. Результати проведеної роботи обговорюються на педагогічній раді, а далі розроблюється план заходів. Особлива увага приділяється дітям з девіантної поведінкою та впродовж всього часу їх навчання підтримується психолого-педагогічним супроводом. ДЦППРКБА - специфічний заклад. Наш центр знаходиться у центрі міста Дніпродзержинська, який оточує велика кількість розважальних закладів та збирається багато молоді. У гуртожитку, в якому проживає понад 150 мешканців, є учні які приїхали на навчання з різних районів області, проживають вони разом з дітьми-сиротами ( більш 80 чоловік). Усі ці особливості зумовлюють специфічні молодіжні проблеми та збільшують навантаження на педагогічний колектив та всі ті організації і служби районів, міста, області, з якими ми співпрацюємо. Тому один з головних напрямків діяльності психологічної служби нашого центру є профілактика негативних явищ, тобто паління, вживання алкоголю, наркотичних речовин, захворювання, що передаються статевим шляхом. Станом на 2010 рік умови мешкання у гуртожитку такі: гуртожиток розташований у 5-ти поверховому будинку, учні займають 40 кімнат ( 2,3,4 поверх). Для комфорту дітей у гуртожитку постійно поліпшуються умови мешкання, зараз обладнані душові кімнати водонагрівачами, кухня електроплитами та необхідним посудом, побутова кімната прасками, прасувальними дошками. Для відпочинку та розвитку учнів у гуртожитку існує: кабінет психолога, бібліотека, кімната відпочинку, кімната самопідготовки, телевізійна кімната, де діти мають змогу переглядати телевізійні програми, користуватися відеомагнітофоном та музичним центром. У приміщенні постійно працює медичний пункт. Кімнати гуртожитку обладнані новими сучасними ліжками, стільцями та столами, дзеркалами, килимами та інше. Весь інвентар постійно оновлюється за рахунок коштів Пенсійного фонду. Робота психологічної служби центру серед учнів - це в першу чергу просвітницька, яка дає можливість дітям дізнатись про наслідки вживання наркотичних речовин, алкоголю, тютюнопаління, про інфекції, які передаються статевим шляхом. Постійно психолог та соціальний педагог проводять роз'яснювальну роботу з учнями, батьками, вчителями, майстрами про особливості актуального для них законодавства та з пропаганди здорового способу життя, семінари, лекції-зустрічі, відеолекторії, тренінги для учнів з профілактики негативних явищ серед молоді, надають індивідуальні консультації, проводять соціальні дослідження, анкетування. У системі позакласної роботи третій рік впроваджується інноваційний метод освіти «рівний-рівному» щодо здорового способу життя і проект «Школа проти СНІДу». Наприклад, зробивши у листопаді 2009 року аналіз опитування учнів та викладачів ДЦППРКБА з питань профілактики негативних явищ в учнівському середовищі виявленні такі данні: вирішальною причиною, що спонукає молодь до скоєння протиа вних дій 96,1% учнів 3 курсу та 62% учнів 1 курсу вважають вплив алкоголю та наркотиків. Такої ж думки й більшість педагогів - 75%. Тож, більшість учнів розуміє пагубний вплив вживання наркотиків та алкоголю. Але при цьому, на питання, як часто на сьогодні підлітки вживають цигарки, алкогольні напої та наркотики (в тому числі легкі) учні відповіли наступним чином: 96% учнів відповіли, що підлітки вживають цигарки щоденно, на те, що алкоголь вживають щоденно вказало 32% учнів, 36% - 1-2 рази на тиждень (тобто 68% вживають алкоголь), 28% - іноді. Наркотики - 30% учнів вказало на те, що підлітки вживають їх щодня, 38% - інколи, 16% учнів вважають, що підлітки не вживають. Психологічна служба постійно активно співпрацює з тими людьми і організаціями всіх районів міста та області, які покликані відстоювати інтереси дітей, а саме: кримінальна міліція у справах дітей, кримінально-виконавча інспекція, служба у справах дітей, центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, громадська організація «Азбука для батьків», «Імпульс», центр Здоров’я, відділ сім’ї та молоді. Керуючись законом України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів їх шкідливого впливу на здоров'я населення» від 22.09.2005 року № 2899/ІV психологічна служба провела у 2009 році заходи з вирішення проблем пасивного паління та паління на території центру. У жовтні було започатковано акцію «ДЦППРКБА без тютюнового диму», до якої залучили активістів волонтерського руху нашого навчального закладу, які розповсюджували друковані листівки, антитютюнового спрямовування у навчальних корпусах, майстернях та у гуртожитку центру. Проводився конкурс газетних калажів «Ризиковані ситуації», «Зворотній бік паління». За результатами акції були зібрані пропозиції для районної влади щодо вирішення проблем паління у громадських місцях та продажу сигарет неповнолітнім. Також у 2009 році спеціалісти психологічної служби центру підготували методичні рекомендації для класних керівників та майстрів в/н, де міститься інформація про нові підходи до профілактики вживання психотропних речовин підлітками; стисло описані групи наркотичних речовин, зовнішні ознаки сп'яніння, наслідки вживання; наведено приклади конкретних форм і методів роботи з дітьми і дорослими, наведено витяги з законодавчих актів, що визначають кримінальну та адміністративну відповідальність за операції з психотропними речовинами; пропонується список номерів телефонів організацій, що займаються профілактикою і піклуванням наркоманії, розкриттям злочинів пов'язаних з наркотиками. Всім класним керівникам та майстрам для використовування на виховних годинах, батьківських зборах, засіданнях педагогічної ради, семінарах пропонуються диски з фільмами профілактичної тематики. Інноваційною формою профілактики негативних проявів у підлітковому середовищі є так звана школа неформального лідера серед підлітків центру. Спеціалісти психологічної служби підготували за 2009 рік 5 волонтерів для роботи у напрямку профілактики вживання психотропних речовин серед однолітків за методом «Рівний – рівному», які активно допомагають вирішувати важливі питання серед мешканців гуртожитку. Завдяки адміністрації центру постійно бібліотека поповнюється сучасною літературою, необхідною для роботи психологічної служби. Для отримання інформації на електронних носіях кожен учень центру має змогу своєчасно отримати необхідні йому нормативно-правові матеріали. 12% наших учнів – це діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, тому ми приділяємо увагу підвищенню соціально-правової грамотності сиріт з питань наслідків вживання наркотиків та безвідповідальне статеве життя. Не менш як двічі на рік центр відвідує гінеколог та дерматолог-венеролог. Наші вихованці дуже зацікавлено сприймають профілактичні відеолекторії, ставлять запитання. Щоб забезпечити постійне піклування емоційним станом підлітків спеціалісти служби працюють і у вихідні, і в святкові, і канікулярні дні. Як свідчить статистика більшість проблем, які виникають у дітей, пов'язані з низькою соціальною орієнтацією. Дитина не усвідомлює свого місця в суспільстві. Психологічна служба центру здійснює соціальний супровід кожного учня окремо, захищає його права, допомагає у розв'язанні проблем, зберігає та захищає занедбаних дітей, щоб життя кожної дитини змінилась на краще. Проаналізувавши стан проблем дітей-сиріт випускників 2010 року на 01 січня цього року, у зрівнянні з станом проблем на початок їхнього навчання у центрі, ми отримали результати: Але ефективність профілактичної роботи в ДЦППРКБА знижують такі аспекти: Аналізуючи 3-х річну практику роботи у напрямку профілактики негативних явищ, психологічною службою ДЦППРКБА виявлено, що значно збільшилась чисельність охоплених підлітків та підвищилась якість донесення інформації, виховний процес став більш досконалим та індивідуальним. Цьому також сприяє використання сучасних форм та методів профілактичної роботи (відео лекторії, тренінги, технічні засоби, придбанні комп'ютери, новітня література), які підвищують рівень роботи психологічної служби центру. У сучасному навчальному закладі не можливо здійснювати допомогу дітям без створення психологічної служби, яка без перебільшення с запорукою соціально-психологічної профілактики негативних явищ в учнівському середовищі. Соціальний педагог БІЛЕНКО С.В.
Згорнути
Статистичний та описовий звіт роботи соціального педагога ДЦППРКБА за 2009-2010 н.р. Розгорнути Серед 900 учнів, які навчаються і виховуються в ДЦППРКБА, на даний час 44 дитини-сироти, 70 - позбавлених батьківського піклування, 1 інвалід, 20 дітей із багатодітних сімей, 62 дитини мають статус напівсирот, 40 дітей з обмеженими розумовими можливостями, 41 дитина стоїть на обліку у кримінальній міліції, 32 проживають у асоціальних сім'ях, 124 стоять на внутриучилищному контролі та 19 учнів стоять на обліку у наркологічному диспансері. Результативність вирішення проблем учнів пільгових категорій у 2009-2010 н.р. у ДЦППРКБАПріоритетні напрямки роботи соціального педагога ДЦППРКБА у 2009-2010 н.р. - це соціальна адаптація та соціальний захист випускників інтернатних закладів. На 2009-2010 н.р. робота соціального педагога була спланована на основі глибокого аналізу попередньої діяльності. За рік був вивчений та реально оцінений соціальний статус кожного учня. Створений соціальний паспорт центру, який протягом року своєчасно доповнювався, коригувався. Надавались індивідуальні консультації з соціальної підтримки підліткам, батькам, опікунам, викладачам, майстрам. Використовувався весь комплекс правових норм, спрямованих на захист прав та інтересів підлітків. Оформлювалися пенсії, державні допомоги, супроводжувались життєво важливі документи підлітків, робились запити у різні соціальні інститути. Протягом року проводилася робота за такими напрямками: У гуртожитку центру мешкає понад 150 учнів, які приїхали на навчання з різних районів області, проживають вони разом з дітьми-сиротами. Тому один з головних напрямків діяльності соціального педагога є профілактика негативних явищ. Як свідчить статистика більшість дитячих проблем пов'язані з низькою соціальною орієнтацією. Соціальний педагог ДЦППРКБА протягом року здійснював соціальний супровід кожного вихованця інтернатного закладу окремо, захищав його права, допомагав у розв'язанні проблем, щоб життя кожної дитини змінилось на краще. В системі просвітницької роботи соціальний педагог центру впроваджує інноваційній метод освіти "рівний-рівному" щодо здорового способу життя. У Центрі та у гуртожитку працює консультаційний стенд "Корисна інформація та практичні поради від соціального педагога", "Телефон довіри" та "Скринька довіри". Постійно розповсюджується соціальна реклама серед підлітків та медпрацівників. Соціальний педагог БІЛЕНКО С.В.
Згорнути
Аналіз контингенту ДЦППРКБА з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та стану їх виховання, навчання, утримання, основних соціальних проблем у 2012-2013 н.р. Розгорнути Загальний контингент – 801, І курс – 350. Навчаються діти-сироти та позб. б/п – 72, з них: Встановлено серед дітей-сиріт та дітей позб. б/п, що всього прибуло до нас: За показником «Навчаються учні» сироти становлять: У 2012 році поступили на навчання 28 дітей-сиріт з Дніпродзержинського, Верхньодніпровського та Дніпропетровського спецінтернатів.
Всі діти вже зареєстровані в гуртожитку центру. Мають соціальний статус та стоять на обліках в службах у справах дітей містах та районах області, з якими готовить і виконується індивідуальний план соціального захисту.
Спільно з соціальними інститутами райдержадміністрацій і сільських рад області постійно підтримуються зв'язок. На сьогоднішній день мають житло 36 дітей. Інші в своїх районах стоять на обліку чи будуть поставлені на пільгову житлову чергу за місцем свого обліку (35 дітей). Всі діти отримують державну допомогу до 18-річчя. Першокурсникам Цалко Р. та Максимову Р. вже повернули права на житло в м. Кривий Ріг та м. Вільногірськ. Зараз у гуртожитку зареєстровано та повинно мешкати 62 дитини. 85 % учням з числа дітей-сиріт необхідний додатковий медико-психолого-педагогічний супровід та допомога з їх адаптації до умов навчання в ПТНЗ та існуванні в соціумі. За показником, «Наявність закріпленого житла» у учнів даної категорії, встановлено, що: − 36 осіб мають закріплене житло, 51 %; − 35 осіб не мають закріпленого житла, 50 %; − 26 осіб поставлені у чергу на пільгове отримання житла, 30 %; − 35 осіб не мають перспектив на особисте житло. За показником «Пенсію отримують» встановлено, що соціальну підтримку мають 20 дітей, 24 %.
34 дитини з 71 мають право отримувати пенсію по втраті годувальника, але отримують 27. Інші 7 в зв’язку з відсутністю трудового стажу батьків пенсію не отримують. Усилено работу на отримання. Діти, позб. б/п (53 дитини) повинні отримувати аліменти. Але тільки Канакін О. та Цалко Р. буде отримувати аліменти. У цьому році ми повинні допомогти отримати паспорта Вашкебі А. (гр. 18), Кіріченко Х. (гр.13), Нікітіну В. (гр.2), Тіщенко Є. (гр. 2). Закінчилась паспортизація кл. керівниками та майстрами в/н учнівських груп, створені соціальні паспорта центру, база даних сиріт, багатодітних, напівсиріт, інвалідів.
Практичні поради від соціального педагога ДЦППРКБАГоловна задача педколективу від слідкувати усі процеси, які відбуваються з нашими учнями, щоб нічого не упустити, щоб кожна дитина отримала від нас, дорослих, допомогу та підтримку, порозуміння, а саме кожен кл. керівник, кожен майстер в/н має: Спостерігати уважно за дітьми. Вивчити уважно особливі справи, характеристики дітей, умови мешкання та характер взаємовідносин у сім’ї. Реально оцінити соціальний статус кожної дитини. Вивчити інтереси схильності, здібностей дітей (залучити до роботи в гуртки, спортивні секції, суспільно-корисної праці). Підтримувати постійний зв'язок з батьками (телефон, листи, телеграми, візити додому). Проводити індивідуальну роботу з дітьми (увага до дитини, підтримка, допомога, довірчі відносини). Своєчасно виявляти підлітків девіантної поведінки, ставити на внутриучилищний облік, вести особливий контроль за цими учнями. Вести облік з фізичними та розумовими вадами (психологічна допомога). Контролювати забезпечення умов навчання та проживання дітей-сиріт. Співпрацювати з юристом, медпрацівником, психологом, соціальним педагогом, ССД, кримінальною міліцією. Соціальний педагог Центру - Біленко С.В.
Згорнути
Аналіз отримання даних апробації «Діагностичного мінімуму №1» по ДЦППРКБА, міста Дніпродзержинськ, станом на 01.12.2012 р. (стартова готовність до навчальної та професійної діяльності) Розгорнути Мета даного діагностичного мінімуму – визначення рівня стартової готовності новоприбулого контингенту до професійної діяльності для прогнозування успішності в навчанні за обраною професією. У ДЦППРКБА налічується 801 учень, з них набор 2012 року – 350 учнів І курсу. Серед них 256 юнаків та 94 дівчини. Охоплено діагностикою було: Активну участь взяли 210 учнів з трьох корпусів. Стартова готовність контингенту учнів до навчальної та професійної діяльностіПсихофізіологічна готовністьГотовність до навчання слід розпочинати розкриттям психофізіологічних основ контингенту учнів. В тестуванні прийняли участь:
По типах вищої нервової діяльностіСангвінік – сильний тип вищої нервової діяльності (врівноважений, активний, стабільний). Холерик – сильний, лабільний, бурно емоційний, нестабільний. Флегматик – інертний, сильний, стабільний, стриманий. Меланхолік – слабкий тип вищої нервової діяльності – лабільний, інертний, замкнутий, тривожний. Амброверти – вони приховують в собі всі кращі риси і відносяться до полігамного типу вищої нервової діяльності. Це гнучка, збалансована особистість з високою соціальною готовністю та здатністю досягнення мети.
Інтелектуальна готовністьКонтингент учнів прийому 2012 року має такі показники після обстеження рівня розвитку розумових здібностей:
Для діагностики емоційного стану застосована методика діагностики тривожності Ч.А. Спілберга і Ю.Л. Ханіна. Під час діагностування виявлені рівні особистісної та ситуативної тривожності (табл.) за шкалою реактивна тривожність має високі показники.
При проведенні даних заходів використовувалися технічні засоби: фліпчарт, комп’ютер, мультимедійний проекційний екран для показу відеофільмів та відео лекцій. Після проведення аналізу діагностування по групах та опису результатів психолог підготував рекомендації майстрам в/н по кожній групі окремо. На 01.12.2012 року складена аналітична записка щодо отриманих результатів. Підготовлена презентація для виступу на психолого-педагогічному консиліумі за результатами діагностичних досліджень. Соціальний педагог Центру − Біленко С.В.
Згорнути
Практичний психолог Центру − Строгая С.В. Труднощі та проблеми випускників ДЦППРКБА пільгової категорії Розгорнути Понад дві третини українських дітей-сиріт, які досягли повноліття, не мають житла. Такими є дані Міністерства у справах сім’ї, молоді та спорту. На думку експертів, цю ситуацію викликає неспроможність влади забезпечувати дешевим соціальним житлом. Утім, самі урядовці переконують, що здебільшого сироти залишаються без даху над головою через свою соціальну непристосованість. Утім, відсутність доступного житла – не головна проблема повнолітніх дітей-сиріт. Вступаючи у доросле життя, безхатченками вони здебільшого стають через відсутність соціальної адаптованості. На цьому наголошує соціальний педагог центру Світлана Вікторівна Біленко. «70% дітей не знають – куди іти. Це пов’язане не стільки з житлом, скільки з тим, що основною проблемою дитини, яка випускається з державного закладу, є саме її адаптація до самостійного проживання в соціумі. Вона не знає, як витрачати гроші, як їх заробляти. Навіть, ще коли дитина навчається і має ті ж самі гроші у вигляді стипендії або державної допомоги, то так трапляється, що вона за декілька днів вже витрачає цю стипендію і далі живе впроголодь. Наше завдання – надати інформаційну, соціальну та правову допомогу цій категорії дітей», – зауважила Біленко.
З цього приводу у центрі проводиться кропітка та праце вмисна робота. Соціальна служба ДЦППРКБА пропонує свою підтримку, допомогу та правовий супровід у вирішенні питань пошуку житлового приміщення для подальшого мешкання та реєстрації. Так, діти-сироти Кліменко Сашко та Габриелян Сергій отримали можливість влаштуватися до комунального закладу «Криворізький соціальний гуртожиток для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування Дніпропетровської обласної ради». З ними укладають трирічний договір. Протягом цього часу діти можуть призвичаїтися до самостійного життя, працювати і стати на ноги. Гуртожиток для багатьох є першим самостійним кроком у житті. Головною умовою проживання тут є працевлаштування. Це дуже важливо, адже багатьом із них просто нікуди йти. ЗгорнутиАнализ проведенной индивидуальной работы с выпускниками ДЦППРКБА 2013 года льготной категории. Состояние воспитания, обучения, решения их основных социальных проблем Розгорнути В июне 2013 года заканчивают учебу в ДЦППРКБА 10 детей-сирот и 15 детей, лишенных родительской опеки (3 человека из ІІІ корпуса). За время пребывания в центре помогли получить социальный статус Волошин Ольге гр.4 (Петриковская РГА), тем самым повысив ее материальный доход (закончила Магдалиновский интернат) и Пашко Антону гр.14 (Софиевская РГА) (закончил Саксаганский интернат). Учатся дети льготной категории: Все дети льготной категории пребывали на учете как подлежащие усыновлению (так реализовывалось их право на воспитание в семье, но за время учебы никто их не усыновил). С опекой до 18-ти лет были Вашкеба И. гр.14 (опекун тетя), Семенов И. ІІІ корпус. На момент выпуска все дети достигли совершеннолетия (18 лет). Откуда пришли к нам дети льготной категории: С каждым ребенком за время обучения проводилась индивидуальная работа, согласно индивидуального плана социальной защиты, который есть у каждого подростка, утвержденный на заседании комиссии по вопросам защиты прав детей района, где они стоят на учете: На сегодняшний день среди выпускников имеют закрепленное жилье 12 человек. А также: Мусохранов В. приобрел жилье, Коливанов Н. получил жилье по завещанию, Лисенко А. мы помогли вернуть право на жилье (прописали в г. Синельниково). Активно восстанавливается запущенное жилье. Например, мастер п/о Несвитайлова Е.Н. отремонтировала жилье Гайдобас А. (гр.14), идет процесс ремонта жилья Васильева Д. (гр.14). Все дети, а именно, которые не имели своего жилья, поставлены на квартирную очередь по районам области: г. Синельниково – Тищенко А., Светлакова Ю., Шамрай В. Мы обратились во все районные исполкомы области с ходатайством о решении жилищных вопросов для наших выпускников 2013 года. Пока отреагировал положительно только г. Днепродзержинск для выпускника Гаврилюк Андрея, а выпускницы с детьми: Тищенко А., Яковлевой А.,Черниченко О., Моцна А., Волкова Я. пока живут с родными и перспектив на свое жилье не имеют. Постоянно в центре для детей льготной категории осуществляется 4-х разовое питание, ведется контроль за состоянием здоровья. Каждое лето дети оздоравливаются в лагере отдыха на море. 13 детей из числа выпускников ежемесячно получают пенсию по потере кормильца. За время обучения у нас никто из этих детей не получал алименты. Причина – родители не работают. После 18-ти лет дети и сами отказываются от подачи заявления в суд на родителей на алименты. Кроме того, по исполнению 18 лет каждый ребенок получил по своему району одноразовую государственную помощь в размере 1900 грн. Среди выпускников 2013 года дети, которые развивали свои таланты и способности в кружках и секциях: Создали свои семьи: Волкова Я. (гр.4), Тищенко А. (гр.1), Шамрай В. (гр.1), Левшина А. (гр.1), Моцна А. (гр.1), Яковлева А. (гр.14), Черниченко А. (гр.14), Гайдобас А. (гр.14). За время учебы мы принимали участие в судебных процессах Колыванова Н. (гр.14), у которого была судимость. Есть дети с девиантным поведением: За время учебы с такими учащимися была проведена в полном объеме психокорекция поведения детей. Педработники центра с подростками за период учебы развивали навыки самообладания, навыки ведения личного хозяйства, готовили их к труду и самостоятельной жизни. На выпуск дети льготной категории подошли в возрасте 18-20 лет. У них у всех с нашей помощью оформлены и сохранены основные важные документы: паспорт, свидетельство о рождении, приписное свидетельство, статусные документы. К сожалению, почти 100 % выпускников имеют вредную привычку курить, 12 % употребляют алкоголь. Основная социальная проблема – куда выписать выпускников из общежития центра, если райисполкомы жилья не предоставляют. 12 человек из 25 пока не имеют никаких перспектив на законное жилье (их ожидает временная регистрация в ночлежках и проживание на съемных квартирах или временном общежитии). Дети выпускаются по специальностям: маляр-штукатур – 18; Тяжелее всего в самостоятельной жизни придется 10 учащимся гр.14, которые заканчивают учебу без среднего образования. С проблемой трудоустройства выпускников льготной категории мы обратились в центры занятости г. Днепродзержинска, Днепропетровска, Верхнеднепровска, Синельниково. Для них забронированы первые рабочие места на предприятиях области и будет оказана помощь в трудоустройстве при личном обращении.
Соціальний педагог Центру - Біленко С.В.
Згорнути
|